Faller internett ut, er nettverket tregt, eller rett og slett borte? Slik feilsøker du enkelt med eero-appens innebygde helsesjekk.
Når nettet føles tregt, faller ut eller internettoppkoblingen plutselig forsvinner, kan det være vanskelig å vite hvor problemet egentlig ligger. eero-appens innebygde helsesjekk hjelper deg å identifisere og løse problemer med nettverket.
Helsesjekk med eero steg for steg
- Åpne eero-appen.
- Velg Settings på verktøylinjen nederst til høyre.
- Velg Troubleshooting på nederste del av skjermen.
- Velg hva du opplever som problemet:
- My internet connection drops – hvis nettet kommer og går
- My internet is slow – hvis nettet er tregt
- My internet is offline – hvis ingen klarer å koble seg på
- My eero’s light is red – hvis én eller flere enheter lyser rødt
- Neste side beskriver mulige årsaker til problemet.
Trykk på knappen Run Health Check for å teste hva som er problemet med ditt nettverk og få veiledning i hva du kan gjøre for å løse problemet.
Andre feilsøkingsmuligheter
Enkelt-enheter vil ikke koble seg på
På Troubleshooting-siden kan du også velge egne feilsøkingsverktøy som du kan bruke når nettet er oppe og fungerer godt, men noen enheter ikke vil koble seg på. Les mer om det her: Feilsøking når du ikke får koblet til eero wifi.
Nettet oppleves tregt
eero kjører jevnlige tester av hastigheten på internett-tilkoblingen (altså ikke wifi, men tilkoblingen fra hjemmet ditt til internett). Du kan også kjøre en slik test manuelt om du tror problemet kan være at du ikke får hastigheten du skal fra internettleverandøren. Les mer om det her: Hastighetstest med eero.