Hvilket verktøy som best vil hjelpe deg, avhenger av hvordan problemet arter seg.
Hvis nettverket dukker opp som tilgjengelig for den trådløse enheten, men den ikke klarer å koble seg til, har du sannsynligvis en enhet som ikke støtter det raskeste frekvensbåndet for wifi i dag, som er 5 GHz.
Dette er typisk et problem for husholdningselektronikk som panelovner, robotstøvsugere og liknende som har en wifi-komponent, og som skal settes opp ved hjelp av en mobil-app.
For de aller fleste slike dingser holder det å slå av 5 GHz midlertidig, slik at de kan få koblet seg til nettverket. Ved neste oppkobling skal de da kunne finne riktig nettverk av seg selv.
eero vil nå slå av 5 GHz-båndet i 10 minutter.
Noen trådløse enheter kan også ha problemer med sikkerhetsprotokollen WPA3, hvis denne er slått på. Dette vil i hovedsak være et problem for eldre trådløse enheter.
Hvis enheten ser nettverket, men ikke får koblet seg til selv med 5 GHz deaktivert, kan du slå av WPA3:
WPA3 vil nå forbli avslått til du eventuelt slår det på igjen. eero vil da bruke WPA2 i stedet.
Hvis nettverket ikke dukker opp som tilgjengelig for den trådløse enheten i det hele tatt, kan det være at enheten ikke virker med Wi-Fi 6, som er den trådløse standarden som brukes av eero-nettverket.
Merk at Wi-Fi 6 er laget for å fungere også sammen med eldre produkter, så i de fleste tilfeller skal dette ikke være et problem, men det kan oppstå.
For å få koblet en slik enhet til nettverket, må Wi-Fi 6 slås helt av.
eero-nettverket vil nå gå i Legacy Mode til du eventuelt velger å slå det av igjen.
Merk at Legacy Mode vil gi dårligere ytelse på det trådløse nettverket, og vi anbefaler sterkt å prøve å løse problemet på den trådløse enheten:
For beste mulige ytelse, slå av Legacy Mode igjen så snart du har muligheten.